Reizen met COVID-19

Na lange tijd noodgedwongen “thuis” te zijn met alleen de mogelijkheid om over onze reizen te kunnen dromen, kijken we allemaal enorm uit naar het maken van deze droomreis. Maar is dit reëel en kunnen we binnenkort weer op reis? Welke zekerheid is er dat de reis veilig uitgevoerd kan worden? Wat gebeurd er met de (aan)betaling mocht een geboekte reis door corona-gerelateerde beperkingen niet door kunnen gaan?
Graag geven wij u hier meer informatie over het coronavirus COVID-19, in relatie met de door ons aangeboden bestemmingen.

(Aan)betaling

Wij kunnen ons voorstellen dat u zich hier toch zorgen over maakt, en dat dit u er misschien van kan weerhouden om op dit moment een nieuwe reservering te maken. Om uw financiële zorgen weg te nemen, garanderen wij u – zolang het virus niet onder controle is – dat uw aanbetaling volledig wordt gerestitueerd of in overleg met u gebruikt zal worden voor de omboeking. De totale reissom dient 3 weken voor aanvang van de reis aan ons voldaan te zijn. 

Reserveren?

Is het verstandig om nu een reis te boeken voor de 2de helft van het jaar?
Ook dit is een begrijpelijke vraag. Helaas kan niemand in de toekomst kijken, maar “er gloort weer hoop aan de horizon” nu er bijna wereldwijd met het vaccineren tegen het coronavirus is begonnen.

Wij gaan ervan uit dat de COVID-19 pandemie in de loop van het jaar dusdanig 'onder controle' zal zijn en dat alle door ons aangeboden reizen conform de offerte uitgevoerd kunnen worden. Zodra u dan weer kunt en mag reizen, wilt u natuurlijk wél dat uw reis alles bevat waar u al zo lang naar uitkijkt! En om dit te kunnen realiseren is het NU de tijd om uw reis te bespreken.

Vanaf maart 2020 zijn alle reizen omgeboekt naar 2021. Hierdoor is de beschikbaarheid van de mooiste en bijzondere locaties nu al beperkt. Ook voor 2022 begint de beschikbaarheid minder te worden. En als reizen wereldwijd weer mogelijk is, zullen de open plekjes snel ingevuld worden. Daarom adviseren wij u om niet te lang te wachten met boeken.

Repatriëringsgarantie

We brengen u altijd veilig thuis (bij pakketreizen). Door uw gehele reis bij ons onder te brengen zullen wij u te allen tijde helpen bij de repatriëring en u alle bijstand verlenen die nodig is.

SGR-Dekking

BMS-Travellers is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden waardoor u de zekerheid heeft dat uw reisgelden altijd zijn gewaarborgd en de door u bij ons ondergebrachte reissom is veiliggesteld.

Kan ik mij wel verzekeren voor de reis?

Annuleringsverzekering

De meeste verzekeringen dekken de annuleringskosten als u ziek wordt voor vertrek (ook als dit COVID gerelateerd is). Ondanks dat de annuleringskosten bij het niet willen reizen door COVID niet onder de annuleringsverzekering vallen, adviseren wij u deze altijd af te sluiten voor alle overige, onvoorziene omstandigheden.
Mocht u echter naar een bestemming reizen waar een negatieve test vereist is, maar u test positief, dan heeft u recht op teruggave van de annuleringskosten indien u bijvoorbeeld een annuleringsverzekering van Allianz heeft afgesloten.

Reisverzekering

Diverse internationale luchtvaartmaatschappijen garanderen dat zij de medische kosten en quarantainekosten zullen vergoeden dekken indien passagiers positief op COVID-19 getest worden nadat ze met hen hebben gevlogen. De (voor onze bestemmingen) belangrijkste maatschappijen zijn:

Emirates

Wanneer uw vlucht door Emirates uitgevoerd wordt, is er standaard een multi‑risk reisverzekering inbegrepen wanneer u uw ticket via BMS-Travellers koopt. Uw dekking geldt tot het einde van uw retourreis (of tot maximaal 365 dagen na uw vertrekdatum van uw originele vertrekland, welke het eerst valt).
Meer informatie ⊳

 

Etihad

Passagiers die binnen 31 dagen na het vliegen met Etihad het coronavirus oplopen, krijgen medische kosten gedekt tot € 150.000 (ongeveer $ 177.000) en quarantainekosten tot € 100 (ongeveer $ 118) per dag gedurende twee weken.
Meer informatie ⊳

Malediven

De Malediven hebben onlangs een speciale COVID-19-verzekering geïntroduceerd die reizigers vóór hun aankomst kunnen afsluiten. Deze verzekering dekt medische kosten, evenals isolatie- en transportkosten die zouden worden gemaakt in het geval van besmetting met COVID-19. De verzekering moet worden afgesloten voordat gasten aankomen op de Malediven.
Meer informatie ⊳

 

Met Travel the Bubble, “reizen in een bubbel”, wordt bedoeld dat wij er alles aan doen om zoveel mogelijk contacten te vermijden met mensen buiten uw reisgezelschap. Dit doen wij onder andere door gebruik te maken van VIP- en Fast Track services, speciale lounges op vliegvelden en transfers op privé basis.

VIP service op Amsterdam Airport Schiphol

Het VIP Centre is de ideale uitvalsbasis wanneer u behoefte heeft aan rust en privacy voor uw vertrek. In het VIP Centre neemt het serviceteam u alles uit handen, van het begin tot het einde van uw verblijf. Zij verzorgen uw check-in, bagagetransport en paspoortformaliteiten terwijl u geniet van een versnapering in één van de stijlvolle lounges.
Vlak voor vertrek begeleiden zij u naar hun eigen security check, speciaal voor gasten van het VIP Centre. Vervolgens wordt u in stijl naar het vliegtuig gebracht.

Fast Track service en lounges wereldwijd

Wij kunnen op de meeste internationale luchthavens VIP-services voor u bespreken, zodat u een privé begeleiding hebt bij de douaneformaliteiten, gebruik kunt maken van speciale lounges/wachtruimtes, voorrang heeft bij het inchecken en boarden van het vliegtuig en gebruik kunt maken van een speciale bagageafhandeling. Op deze manier wordt contact met andere personen grotendeels vermeden.
En vliegt u Business Class dan heeft u ook tijdens de vlucht meer dan voldoende ruimte om u heen. Ook de transfer van de luchthaven naar uw 1e accommodatie kan op privébasis gereserveerd worden.

Privé reizen

99% van onze reizen vindt plaats op individuele basis (met privé auto met chauffeur), waardoor het mogelijk is om het aantal contacten ter plaatse zoveel mogelijk te beperken. Alle door ons gecontracteerde accommodaties doen eveneens alles wat in hun vermogen ligt om ervoor te zorgen dat uw verblijf en de maaltijden die u gebruikt “corona-proof” zijn. Door deze manier van reizen én de gebieden waarin u reist ( nationale parken, natuurgebieden etc.) is het is geen enkel probleem om goed afstand te kunnen houden. Denk daarnaast ook aan landen met een lage bevolkingsdichtheid (zoals bv Namibië: 20 x Nederland met 2,5 miljoen inwoners) en het is duidelijk dat hier volop ruimte is om veilig te reizen.

 

Meer informatie: links & downloads

Duidelijkheid

  • (Aan)betaling gerestitueerd of te gebruiken voor een omboeking bij COVID-gerelateerde annulering op plaats van bestemming.
  • COVID-gerelateerde annulering door het land van aankomst 4 weken voor vertrek: gratis omboeking naar een andere datum.
  • 24/7 bereikbaar zodat wij onmiddellijk actie kunnen ondernemen mochten wijzigende omstandigheden hiertoe aanleiding geven.
  • Reisverzekering voor dekking COVID-
  • gerelateerde kosten ter plaatse. Speciale aanvullende COVID reis- en annuleringsverzekering tegen betaling.
  • Beroepsaansprakelijkheidsverzekering volgens de hoogste eisen van de ANVR.
  • Vluchten en accommodaties voldoen aan de hoogste hygiëne-eisen.
  • Al onze gidsen en personeel bij accommodaties die wij gebruiken zijn volledig gevaccineerd.
  • Alle voertuigen worden regelmatig ontsmet. Gidsen, chauffeurs en reisleiders zijn verplicht een mondmasker te dragen.

Bovenstaande is op dit moment geldig voor alle nieuwe boekingen, maar bespreek de mogelijkheden en voorwaarden per bestemming met één van onze experts.

Boek nu, reis zodra het kan

Wereldwijd heeft de pandemie een verlammende werking op alle aspecten van ons leven. In Europa bieden regeringen en overheden diverse steunpakketten aan om te proberen zoveel mogelijk ontslagen en faillissementen te voorkomen. Helaas is dat voor veel van onze partners, hun familie en iedereen die afhankelijk is van het toerisme op onze bestemmingen niet het geval.

Wanneer bestaande boekingen worden geannuleerd en nieuwe boekingen niet gemaakt worden, betekent dit geen gasten en dus geen werk; geen werk betekent geen inkomsten met als triest resultaat dat mensen in pure armoede vervallen met alle gevolgen van dien (ook voor het dierenleven).

“Of all the books in the world, the best stories are found between the pages of a passport”

Helpt u ons mee om - niet alleen voor onszelf, maar vooral ook voor onze dierbare en hardwerkende partners op onze bestemmingen - de zon figuurlijk weer wat te laten schijnen door hen het vertrouwen (lees: reserveringen!) te geven die zo hard nodig zijn voor de toekomst?
Heel hartelijk dank.

Voorkom vervelende verrassingen op reis. Check voor vertrek alle risico’s en andere belangrijke informatie in het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Met de Reisapp van Buitenlandse Zaken en Douane heeft u betrouwbare reisinformatie bij de hand en ontvangt u bericht wanneer een reisadvies verandert.

Met de CoronaCheck-app bewijst u dat u gevaccineerd bent, dat u negatief op corona getest bent of dat u recent al corona gehad hebt.

Verblijft u nu in het buitenland en wilt u (terug) naar Nederland? Controleer dan deze lijst voordat u vertrekt.

Het RIVM brengt elke week de risico’s voor reizen van, naar en in het buitenland in kaart.

Bij de Travel Alerts van KLM vindt u de laatste updates en andere waarschuwingen die uw reis kunnen beïnvloeden.

Intakeformulier Gezondheidsverklaring Reizigers van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Health Declaration Form Passenger Health of the Dutch Ministry of Health, Welfare and Sport.

Negative Test Declaration Form COVID-19 of the Dutch Ministry of Health, Welfare and Sport.

Alle reizigers dienen voor aankomst in Kenia het Travelers Health Surveillance Form ingevuld te hebben, waarna u een QR code krijgt toegestuurd.

Alle reizigers dienen voor aankomst in Zuid-Afrika het Traveller Health Questionnaire ingevuld te hebben. Vooraf uitprinten en invullen.

Alle reizigers dienen voor aankomst in Namibië het Health Questionnaire for Tourism ingevuld te hebben. Vooraf uitprinten en invullen.

Alle reizigers dienen voor aankomst in Zambia het Traveler Health Questionnaire ingevuld te hebben. Vooraf uitprinten en invullen.

De Tripset-app van Airbus geeft alle nodige informatie over vluchten, reisvoorschriften en lokale gezondheidsbeperkingen of -vereisten.

Help ons door zelf ook op de website Reisadviezen van de overheid alles te checken. Wij hebben zoveel mogelijk actuele informatie in ons bezit, maar bepalingen kunnen per dag veranderen.
Check 3 dagen voor vertrek met de luchtvaartmaatschappij of Schiphol of er enige aanpassingen zijn. Dat doen wij ook.

De reiziger is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het (tijdig) verkrijgen van de juiste gezondheids- en reisdocumenten die gelden voor het land van vertrek en het land van bestemming. Reizigers dragen zelf de verantwoordelijkheid om zich op de hoogte te stellen van actuele vereisten die het land van aankomst stelt inzake COVID-19.

ADVENTURE  |  LUXURY  |  NICHE

Herenweg 238b, 3648 CR Wilnis
Nederland

+31 (0)85 04 10 400

info@bms-travellers.nl

Blijf op de hoogte

Wilt u op de hoogte blijven van onze reizen, nieuwe bestemmingen, tips, advies en informatie?
Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief: